torsdag 16 april 2009

Fika och promenad gemon stan.

Idag har det varit en helt okej dag, jag har hunnit med att göra lite vardagssysslor ...
Vilket känns skönt, har ju skjutit upp det i några dagar nu, men nu känns det som jag är med i matchen igen.
Vid 3 tiden åkte jag in till stan för att fika med C och efter ett tag så tog vi en promenad genom stan för att hälsa på Anna på hennes jobb.
Det var riktigt härligt att gå i solen dock blåste det och jag trodde det skulle vara varmt ute idag så jag hade klätt på mig alldeles för lite ...¨

Nej, nu tycker jag det ska bli sol och varmt!
Är trött på kylan och detta mellanting.
Och mitt säkra kort för sommaren när det gäller jobb har försvunnit, de har inte råd att ha vikarier.
Så nu står jag vilse och utan jobb i sommar, måste ringa de gamla kontakterna och försöka få jobb.
Känns lite jobbigt just nu och paniken stiger dag för dag ju närmre sommaren kommer.
Jag vägrar att vara fattig fler månader, det har jag varit alldeles för länge nu.
Jag vill kunna leva som jag gjorde förrut, köpa det jag ville när jag ville och inte bry mig speciellt mycket på hur jag spenderar pengarna.
Men nu är det annorlunda, jag lever nästan på hälften av det jag brukade göra och måste tänka noga när jag köper något och ställa frågan, är det värt det?
Kommer jag ha användning för den här saken?
För sen blir det till att snåla med annat, nej usch jag hatar det!
Ge mig jobb nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar