onsdag 18 november 2009

Sovmorgon och The art gallery

Idag tog jag sovmorgon och bara låg och myste i sängen med min lille dator och uppdaterade mig lite av vad som händer hemma i vårt avlånga land.
Sedan tog jag en lång och skön dusch för att vakna och starta dagen!

Jag gick ner till vårt favorit ställe, ja vi har redan hittat ett favorit ställe som har allt möjligt på sin meny och till ganska bra pris!
Så dit gick jag och tog mig en lasagne och njöt av solen!
Efter det bestämmde jag mig för att ta en långprommenad och se om jag hittade några parker som skulle ligga i närheten.
Det jag gillar mest med detta området som jag bor i har sån kontrast mellan fina parker, gamla byggnader och sedan bara ett kvarter bort är det höga skyskarpor!
Och det är inte alls fult, nej det är mysigt men ibörjan blir man lite förvånad, från att vara bland gamla hus till att hamna bland höga nydesignade skyskrapor!
Men nydesignade kläder för flera tusen och andra flashiga butiker och restauranger.

Jag gick runt lite och kollade, sedan hamnade jag vid "Art gallery of new south wales"
Jag bestämmde mig för att gå in och titta, det kan vara ganska rogivande och intressant att gå runt och kolla på de gamla målningarna.
Ja, det trodde ni inte om mig va?
Att jag gillade konst, men det gör jag och jag fastnade för några målningar speciellt mycket.
Ska lägga upp bilder senare, så ska ni få se!
Dock blev bilderna inte så bra, men ni får ett litet hm om vad jag såg!

Nu väntar jag på att de andra i Crewet ska komma hem till hotellet.
De var tvugna att jobba på sin lediga dag, det var tydligen något fel på ljudet.
Så vi får se när de kommer hem, då blir det ut och käka och kanske ta ett glas eller två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar