fredag 10 april 2009

Vanor.

Nu när jag är ute på min lilla roadtrip så är det så att jag har börjat fundera på ens vanor.
Ja,alla har ju olika vanor när det gäller hur man gör på morgonen, hur man äter, hur man klär på sig osv.
Och det som slog mig idag var ...
Hur gör jag egentligen när jag går upp på morgonen!?
Vad börjar jag med och hur ser en typsik frukost ut för mig?
Jaa och sen kom jag och tänka på hur man börjar anpassa sig till de vanor som personen man bor hos har.
Man blir lite som en kamelont och släpper sina vanor så lätt, men sen kommer de där stunderna då saker "försvinner" ...
Ja, för imorgon ska jag fortsätta min resa till två nya byar, småhålor i skogen för att besöka ännu mer släkt och vänner.
Och på vissa av dessa ställen kommer jag inte komma åt internet eller dator, hmf.
Jag är ju van vid att sätta mig vid datorn precis när jag vill och sitta hur länge jag vill.
Men de närmsta två dagarna kommer det bli dator fritt!
Det är då man börjar fundera på vanor och vad man tar sig till utan dem.
Och hur enkelt det är att skaffa sig en vana, ett mönster i tillvaron, något man kan klamra sig fast vid...
Men dock är det svårare att bryta sina vardagsvanor ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar