tisdag 8 september 2009

Hemmafru

Idag fick jag inte heller jobba så just nu sitter jag hemma hos en kompis och har agerat hemmafru!
Det blir lätt att man faller in i en dålig vana när man är halvt arbetslös och det är att man sover bort halva dagen och sedan kollar man på film och käkar onyttig mat den andra halvan av dagen.
Går och lägger sig sent osv ...

Dessutom så har mitt liv förändrats enormt och just nu bor jag på olika soffor hos vänner.
Har inget eget just nu, men som en räddande ängel kom en kompis och sa att jag kunde på hos henne tills jag hittat nått annat.
Hur gulligt som helst då jag inte heller har speciellt mycket pengar!
Så de närmsta dagarna gäller att jobba så mycket som möjligt, söka jobb och fixa annat ...
Alltså bryta den gamla vanan och ta mig i kragen och få saker gjort.
Men idag är ingen sådan dag, nej idag ska jag bara ta det lugnt, hämta andan från allt som har hänt de senaste dagrarna, bara vara själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar