söndag 31 januari 2010

Jävla,skit äckel film ...

Nej, usch jag gillade inte alls filmen Jägarna!
Den var bara äcklig och man blir bara arg hur Sveriges poliser hanterar olika situationer bara för att rädda sina närmaste.
Nu vet jag inte om detta förekommer i så stor mängd i dagenssamhälle, men det är verkligen hemskt hur de behandlar djuren.
Och de männsikor som försöker få någon rättvisa i det hela ...

Och om filmen inte är väldigt överdriven är det bara hemsk att det finns sånna här personer ute på landet, som får hjälp av polisen att sopa bort spåren av deras tjuvskytte.
Sedan så lägger man all fokus på allt bråk och skit i storstäderna, visst det händer mycket här som också inte syns.
Men att man ska fortfarande ha samma bild på de fridfulla bönderna som åker ut och jagar endast då det är älgjakt är helt fel.

Och nu spelar mycket annat in som tex. hur bönderna tar hand om sina grisar och andra djur, nej jag blir bara arg och ledsen över hur en människa inte kan ha lite mer medlidande.
Nej,usch sånna människor borde inte få ha djur!
Dessutom så lär ju dom inte åka fast eftersom Sveriges straffsystem och lagar är så "lätta" så du kan göra nästan vad som helst och komma lindrigt undan.
Det är helt sjukt!

2 kommentarer:

  1. Riktigt jävla hemsk den där filmen. :( Såg den när jag var rätt liten och mås så dåligt när jag tänker på våldtäktscenen.

    SvaraRadera
  2. Ja, usch!
    Hm, ja ibland undrar man hur det står till i människors huvud, hemskt.

    SvaraRadera