tisdag 6 juli 2010

Vett och etikett ...

Hm, hur svårt kan det vara!?
Här om dagen när jag åkte tunnelbana hem runt 22 tiden visserligen en lördag kväll men ändå, så sitter jag och lyssnar på musik ...
Jag har ett fyra säte för mig själv, sen kommer 3 killar och sätter sig vid mig.
Hm, jag kände direkt att det är läge att byta plats men ändå kände jag inte för att resa på mig vart skulle jag sitta då, det var ganska fullt med folk.
Och ja mycket riktigt försöker killarna få kontakt med mig och jag visar ganska tydligt att jag inte vill prata med dom men då börjar de puffa lätt på mig för att få uppmärksamhet osv.
Tillslut orkar jag inte och går av och väntar på en ny tunnelbana helt idiotiskt egentligen, men alltså hur svårt kan det vara att inse att en person som sitter med musik och tittar bort är absolut inte intresserad att prata. Plus att dom hade ju varandra, var dom redan uttråkade på varandra?
Jag tycker synd om brudarna som de antagligen försökte ragga upp på krogen, jobbiga människor som inte inser vad ett nej är, huuuuh

Och dagen efter på en söndag morgon runt 11 tiden när jag är på väg till jobbet lyckas jag pricka in samma tunnelbana som ett annat gäng killar.
Dom hade redan börjat dricka eller så hade de inte slutat dricka sen gårdagen ...
Så sätter dom sig vid mig fulla, skrikiga och ja spiller drinkar, ska prata med mig och även här peta på mig!
Vad är det för fel på fulla killar!?

Suck säger jag bara, räcker det inte att man får stå ut med det på krogen?
Nej, då ska de utveckla det hela med att börja äckla sig på tunnelbanan också.

Så ni som läser det här, sitter det någon och lyssnar på musik och inte verkar vara ett minsta intresserad för att prata eller bli upp raggad.
LÅT PERSONEN VARA OCH FÖR GUDS SKULL TA INTE PÅ PERSONEN!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar